OSR: klanten binden met Goede Doelenspel

Nieuws, ProjectenGeen reacties

u bent hier:, ProjectenOSR: klanten binden met Goede Doelenspel

OSR (www.osr.nl) biedt opleidingen aan juristen, advocaten en andere professionals in de juridische wereld. Naamsbekendheid is voor OSR belangrijk: als men besluit een opleiding of cursus te volgen, wordt vrij snel een aanbieder gekozen, en moet OSR op het netvlies staan.

De jaarwisseling is een goede gelegenheid om klanten te confronteren met de naam van het bedrijf. Maar dan moet voorkomen worden dat de nieuwjaarskaart verdwijnt in de stapel van kaarten. Daarom werd Noblesse Oblige gevraagd om mee te werken aan een nieuwjaarsactie, die niet zo maar vergeten werd.

De nieuwjaarsactie bestond uit een mailing, gekoppeld aan een spel waarmee de klant op kosten van OSR een donatie aan een goed doel kon doen. De goede doelen waren door OSR uitgekozen – de rest van de actie is door Noblesse Oblige vormgegeven en uitgevoerd. Dit betrof het opmaken van de mailing, het ontwerpen en bouwen van het goede-doelen-spel, het verzorgen van de verzending en het bijhouden van de resultaten.

Het spel was een fruitmachinespel geworden met drie rollen: eentje voor het goede doel, eentje voor het te doneren bedrag en eentje die als verdubbelaar fungeerde. Na het drukken op de startknop gingen de rollen draaien om na enkele momenten te stoppen. Dat leverde een goed doel, een bedrag en een getal waarmee het bedrag vermenigvuldigd werd, op. De klant mocht het goede doel vast zetten en de machine nog eens laten draaien om een hoger bedrag of verdubbelfactor te krijgen. Als de klant tevreden was met het resultaat, werd dat vastgelegd en werd de klant bedankt. Daarbij werd extra informatie getoond over het goede doel. Het spel is gebouwd m.b.v. PHP en Javascript, waarbij gebruik gemaakt is van enkele bestaande Javascript componenten.

De hele actie is in enkele weken in elkaar gezet en uitgevoerd. De meeste tijd was nodig voor afstemming; de netto inzet bleef tot enkele dagen beperkt. Hierdoor bleven de kosten ook zeer beperkt.

Op het moment van dit schrijven heeft ongeveer 20% van de aangeschreven relaties en ruim 60% van de eigen medewerkers, het spel gespeeld. Voor OSR zijn dit goede resultaten: eerdere acties hadden lagere responsecijfers. Het spel blijft tot 15 februari beschikbaar, maar is in een prototypeversie hier te zien.

Over de auteur:

Govert is één van de consultants van Noblesse Oblige.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top